Markkinointitapahtumassa ihmisten kohtaaminen korostuu

Onnistuneen tapahtuman ytimessä ovat mieleenpainuvat kohtaamiset ja vaikuttava sisältö. Yhteydenpito on digitalisoitunut ja virtualisoitunut, erilaisten automatisointien kautta ihmisten fyysinen tapaaminen vähentynyt, silti ihmisten välinen kohtaaminen bisnesmaailmassa on yhtä tärkeää ja vaikuttavaa kuin ennenkin. Ehkä entistä tärkeämpää näinä aikoina.

Markkinointitapahtuma on oikein kohdistettuna ja toteutettuna vertaansa vailla oleva markkinoinnin työkalu hinta-laatusuhteeltaan. On oleellista, että tapahtumasi sisältö on laadukasta ja hyödyllistä, kannattaa pitää kirkkaana mielessä se, että kysymys on ihmisten ajasta, joka useilla on ”kortilla”. Kutsumasi henkilöt joutuvat kutsun perusteella arvioimaan onko tapahtuma hyödyllinen vai ei. Mikäli kutsu on tarpeeksi houkutteleva ja saa kutsutun ilmoittautumaan tapahtumaan, on tärkeää, että tapahtumasi sisältö vähintäänkin vastaa kutsun sisältöä, parasta olisi, mikäli odotukset ylittyvät. Tällöin osallistujille jää positiivinen osallistumiskokemus, jonka siivittämänä sinun on helppo päästä syventämään suhdettanne positiivisen kokemuksen pohjalta.

Tapahtuman järjestämiseen liittyy monia huomioon otettavia asioita, se vie paljon aikaa ja resursseja. Välillä kuvitellaan, että tapahtuman voi järjestää ”vasemmalla kädellä” muiden töiden ohessa, ja yhtäkkiä huomataankin, että järjestelyt vievät liikaa aikaa ”oikeilta” töiltä.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ei ihan sinällään päde tapahtumien järjestämiseen, mutta hyvällä suunnittelulla on mahdollisuus onnistumiseen. Mitä markkinointitapahtuman järjestämisessä pitää sitten ottaa huomioon?

  1. Tapahtuman tavoite ja sanoma – mikä on tuotteesi ja viestisi, mikä on tapahtuman sisältö, mikä on tavoitteesi
  2. Kohderyhmä – kenen haluaisit osallistuvan tapahtumaasi
  3. Paikka – mikä olisi optimaalinen maantieteellinen sijainti kohderyhmäsi kannalta, vai olisiko parempi, että paikassa itsessään olisi jotakin erikoista, joka auttaisi kutsumisessa
  4. Kanava – mitä kautta tavoitat kutsutut

Tapahtuman jälkeen muista jälkipyykki, se on tärkeämpää kuin kuvitellaan. Vaikka tapahtumassasi on ollut tupa täynnä se ei välttämättä johda suuriin kauppoihin, pidä asiakkaasi lämpimänä heti, niin pääset syventämään asiakassuhdetta.

Hyvät puitteet ja järjestelyt kohottavat tapahtumasi brändiä, mutta vain hyvällä sisällöllä ja mieleenpainuvalla kohtaamisella voit hyötyä tapahtumasta. Kannattaa käyttää aika sisällön suunnitteluun ja tuottamiseen, kannattaa miettiä järjestelyjen ja projektin vetämisen ulkoistamista. Tarvitsetko apua tapahtuman suunnittelussa ja järjestelyissä? Ota yhteyttä

Seuraa ja tykkää meistä:

One thought on “Markkinointitapahtumassa ihmisten kohtaaminen korostuu

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *